Test celoročních pneumatik 215/65 R17 AutoBild 2021

3.9.2021

Že jsou celoroční pneumatiky praktické a šetří peníze, už nejspíš nikdo nezpochybňuje. Jakmile ale začnou řidiči vést diskuzi na téma sezónní obutí versus celoročky, je zaděláno na malér. Redaktoři magazínu AutoBild však přichází s revolučním názorem: Celoroční pneumatiky jsou budoucnost přezutí! A svá tvrzení se rozhodli obhájit hned v nejnovějším testu SUV pneu 215/65 R17. Podaří se jim uspět?


Ačkoliv celoroční pneumatiky patří stále ke kontroverzním tématům, za poslední roky zdá se „ujely“ velký kus cesty. Nejenže dnes patří k nejrychleji rostoucímu segmentu přezutí, s mírnými zimami ve městech a zvyšující se inflací navíc dávají čím dál větší smysl. Tím spíš, když ušetříte čas i peníze spjaté se sezónním přezouváním. Podle výsledků nejnovějšího testu navíc řidiči najdou na trhu už i modely, které je v typicky českých podmínkách podrží na silnici stejně bezpečně nehledě na počasí. Majitelé středně velkých SUVéček podle nás ale nejvíc potěší, že vítězem se stala pneumatika střední třídy. Celá sada totiž vyjde i o 2 500 Kč levněji než prémiové značky. Schválně, tipněte si, o jakého výrobce jde. Napovíme, že pochází z Jižní Koreji.


Čínu nebrat!


Čínské pneumatiky za „výhodnou“ cenu Imperial All Season Driver opět potvrzují, že na některých věcech se opravdu nevyplatí šetřit. Pláště totiž při nedotáčivosti absolutně ignorují vaše povely volantem, na mokru brzdí až proklatě dlouze a ještě k tomu nedrží v zatáčkách. Sadu sice pořídíte skoro o 3 000 Kč levněji než vítěze testu. Až ale dojde na krizové situace, kdy poslední ochranou před fatální kolizí budou právě jízdní vlastnosti pneumatik, mohlo by vás to přijít zatraceně draho.


Jak se testovalo


Komisaři pro test anonymně nakoupili 10 celoročních modelů ze všech cenových tříd a otestovali je ve 4 disciplínách: na sněhu, mokru, suchu a nakonec změřili valivý odpor. Jako testovací vůz jim posloužil VW Tiguan. Každý plášť pak hodnotili známkami 1+ (nejlepší) až 5 (nejhorší).

Pokud jste někdy slyšeli, že levné pneumatiky nemohou být nejlepší, pak jste se spletli. Tedy alespoň ve srovnání s prémiovými značkami. Absolutním vítězem testu se totiž stal dezén střední třídy od jihokorejského výrobce Hankook. Celoroční pláště Hankook Kinergy 4S 2 bodují ve všech disciplínách, a to ať už jde o brzdění na mokru či trakci v zasněženém kopci. Díky spolehlivým vlastnostem na suchu a přesné ovladatelnosti si tak připisují vítězství, které celoroční pneu ve střední třídě vyhrávají jen vzácně. Za vypíchnutí pak stojí nízký valivý odpor a mnohem nižší cena oproti prémiové konkurenci. To je za nás víc než příjemný bonus.

Vybrat e-shop

Podle komisařů má celoroční novinka Michelin CrossClimate 2 jen jednu slabinu - v zatáčkách na mokru reaguje jen průměrně, čímž vzniká nedotáčivost. Jinak jde ale o fantastický dezén, který vyniká ukázkovou jízdou na suchých i zasněžených svazích a šetří při jízdě palivo. Díky technologii EverGrip jsou pneumatiky Michelin navíc stejně bezpečné až do úplného opotřebení. Úbytek vzorku totiž kompenzují rozšiřujícími se drážkami, které tak stále plní své funkce. Jsme zvědaví, jak si francouzská novinka povede v dalších testech.

Vybrat e-shop

I když je model Vector 4Seasons 3 považovaný motoristickými magazíny aktuálně za nejlepší celoroční pneumatiku, ve verzi pro SUV končí až na třetím místě. Přesto jde o skvělou pneumatiku, která body ztrácí jen na suchu. Jakmile ale pneumatiky Goodyear Vector 4Seasons 3 vytáhnete na zaváté silnice či do města s promrzlým asfaltem a hromadou sněhové břečky, poznáte okamžitě jejich přednosti. Pláště jsou maximálně všestranné. Potěší navíc vysokým kilometrovým nájezdem a nízkou spotřebou paliva.

Vybrat e-shop


Tabulka s výsledky testu


Dezén Vybrat e-shop Hodnocení
AutoBild
Sucho Mokro Sníh
Hankook H750 Kinergy 4S 2
 

příkladné 2 2+ 1-
Michelin CrossClimate 2
 


dobré 1- 2- 1-
Goodyear Vector 4Seasons 3
dobré 2- 2+ 2
4. Continental AllSeasonContact
 



uspokojivé 2- 1- 1-
5. Bridgestone Weather Control A005 Evo
uspokojivé 2- 2+ 2+
6. Vredestein Quatrac Pro
 

uspokojivé 2 2+ 2-
7. Pirelli Cinturato All Season Plus
 


uspokojivé 2 2- 2+
8. Maxxis Premitra All Season AP 3
uspokojivé 2 2- 2
9. Cooper Discoverer All Season
uspokojivé 2- 2 2-
10. Imperial All Season Driver
 



nedoporučeno 3+ 4 3+

zdroj: https://www.autobild.de/artikel/ganzjahresreifen-test-2021-215-65-r-17-20519765.html