Redaktoři magazínu AutoZeitung podrobili náročným testům 10 pneumatik ve sportovním rozměru 235/45 R18. A nestačili se divit. Čínské pláště Nankang odtrašily komisaře brzdnou dráhou, zatímco celoroční Michelin překvapil skvělou jízdou na mokru. V souboji se utkaly i značky Pirelli a Continental. Uhádnete, který z dezénů se stal šampionem?
Komisaři se tentokrát vydali na závodní okruh s vozidlem Škoda Superb Combi 2.0 s výkonem 150 koní, kde otestovali 10 plášťů v prémiové a ekonomické třídě. A nebrali si servítky. Na suché i mokré silnici hodnotili reakce v zatáčkách, ochranu proti aquaplaningu a brzdnou dráhu. Vítězná pneumatika obdržela od redakce 277 bodů ze 300.
Odstrašující jízdu předvedly čínské pneumatiky Nankang AS-1, které na vodě plavaly. Při prudkém brzdění vůz zastavil až po 77,8 m. Vzorek se navíc velmi rychle sjíždí. Řidičům se tak nákup „výhodného“ obutí v konečném součtu prodraží. Překvapením testu byl pro komisaře Michelin CrossClimate+. Ten si výborně poradil s odvodem vody. V přilnavosti na suchu však nebodoval. Proto by řidiči měli nákup kompromisu mezi zimní a letní pneu dobře zvážit. Vyplatí se pouze pro běžné cestování s nájezdem do 15 000 km ročně.
Absolutním šampionem se stala pneumatika Continental PremiumContact 6. Komisaři byli ohromeni špičkovým odvodem vody ve vysokých rychlostech a perfektní přilnavostí vzorku v ostrých zatáčkách. Plášť si navíc poradil i s prudkým brzděním. Model PremiumContact 6 oceníte hlavně pro jeho všestrannost a 100% bezpečnost. Guma se totiž hravě přizpůsobí sportovnímu stylu jízdy i dlouhým cestám na rozpáleném asfaltu.
Druhé místo získal dezén Primacy 4 za krátkou brzdnou dráhu, která byla oproti konkurenci o 90 cm kratší. Plášť navíc perfektně odvádí vodu, čímž účinně snižuje vznik aquaplaningu. Francouzské pneumatiky Michelin jsou známé pro velmi vysoký kilometrový výkon a vyváženou jízdu na mokré i suché silnici. Pokud hledáte gumy ověřené kvality, jsou Michelin Primacy 4 ideálním řešením. Díky dlouhé životnosti a nízké spotřebě paliva navíc ušetříte hned několikrát.
Ačkoliv se dezén Premitra HP5 nejvíc osvědčil vysokou stabilitou a dobrou ochranou proti aquaplaningu, na prémiové pláště stále nestačí. Řidiči sice ocení skvělý poměr ceny a kvality, osobně bychom však raději zvolili gumy Pirelli Cinturato P7 Blue, které skončily na 4. místě s 242 body. Jsou totiž velmi úsporné ve spotřebě paliva a v zatáčkách drží jako přibité.
Dezén | Vybrat e-shop | Hodnocení AutoZeitung |
Sucho
(150 b.) |
Mokro
(150 b.) |
|
---|---|---|---|---|---|
![]() |
Continental PremiumContact 6 | 277 | 135 | 142 | |
![]() |
Michelin Primacy 4 | 252 | 134 | 118 | |
![]() |
Maxxis Premitra HP5 | 247 | 121 | 126 | |
4. | Pirelli Cinturato P7 Blue | 242 | 123 | 119 | |
5. | Bridgestone Turanza T005 | 239 | 127 | 112 | |
6. | Yokohama BluEarth AE-50 | 235 | 121 | 114 | |
7. | Michelin CrossClimate+ | 219 | 114 | 105 | |
8. | Apollo Aspire XP | 216 | 115 | 101 | |
9. | Kumho HS51 | 181 | 108 | 73 | |
10. | Nankang AS-1 | 149 | 101 | 48 |