Test letních pneumatik 225/40 R18 ADAC 2020

25.2.2020

Další test roku 2020 přináší redaktoři oblíbeného autoklubu ADAC. Podrobnému měření se tentokrát nevyhlo 16 značek v rozměru 225/40 R18, které navíc spadají do kategorie modelů UHP (Ultra High Performance). Nejvyšší možný výkon však předvádí jen 4 pneumatiky. Vítězství v jízdě na mokru navíc náleží pneu na 12. místě.


Vysoce výkonné pneu UHP musí obstát hned v několika disciplínách. Kromě nejdůležitějších jako jsou chování na suchu a mokru, brzdná dráha, přilnavost a opotřebení, komisaři měří i hlučnost, kilometrový nájezd a spotřebu paliva. K testování 16 pneumatik tentokrát použili vůz VW Golf GTI. Rozměr 225/40 R18 často potkáte i na velmi oblíbené Škodě Octavii.


Nejbezpečnější pneu testu až na 12. místě


V jízdě na mokru jen o bod za vítězným Continentalem, v disciplínách na suchu bez konkurence. Takhle jezdí fantastický dezén Pirelli PZero, který spatřil světlo světa v roce 2014. A jak je vidno, ani s léty neztrácí na své kvalitě. 12. příčka mu náleží kvůli vysoké spotřebě paliva a nájezdu jen 25 500 km.

Pro pneu Continental PremiumContact 6 je to na začátku roku 2020 již druhá zlatá medaile z nezávislého testu. A zaslouženě. Plášť vyniká ve všech disciplínách, které jsou pro bezpečnou jízdu zásadní. Mimořádně krátká brzdná dráha, perfektní ochrana proti aquaplaningu, nízká spotřeba paliva i vysoký kilometrový výkon. To jsou zkrátka vyvážené jízdní vlastnosti, které vám model německé kvality PremiumContact 6 přináší již od roku 2017.

Vybrat e-shop

Ačkoliv model Pilot Sport 4 dosáhl stejného hodnocení jako Continental, totožné chování na silnici od něj rozhodně nečekejte. Francouzský Michelin sází hlavně na sportovní jízdu, což se výrazně projevuje v zatáčkách, bezchybnou ovladatelností a perfektní přilnavosti na suchu. Plášť navíc dosáhl v testu nejnižší spotřeby paliva.

Vybrat e-shop

Dezén GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5 opět boduje v dalším testu. Lepší reakce při řízení a ovladatelnost na suchu než u vítězného Continentalu a Michelinu, nejvyšší kilometrový nájezd a velmi krátká brzdná dráha. Na novinku z roku 2019 se řidiči zkrátka mohou spolehnout v každé situaci.

Vybrat e-shop

Velkým překvapením testů pneu v roce 2020 jsou rozhodně modely Maxxis, které předvádí velmi vyváženou jízdu na suché i mokré silnici. V Auto Zeitungu 225/50 R17 získal dezén Maxxis Premitra HP5 4. místo, v ADACu 235/55 R17 dokonce 3. příčku. A jde vidět, že i Maxxis Victra Sport 5 si své místo na výsluní rozhodně najde. Značka je navíc atraktivní i svoji cenou.

Vybrat e-shop


Tabulka s výsledky testu


(0,5 - 1,5 příkladné), (1,6 - 2,5 dobré), (2,6 - 3,5 uspokojivé), (3,6 - 4,5 dostatečné), (od 4,6 nedostatečné)

Dezén Vybrat e-shop Hodnocení
ADAC
Sucho
(20 %)
Mokro
(40 %)
Hluk
(10 %)
Spotřeba
(10 %)
Opotřebení
(20 %)
Continental PremiumContact 6
 



2,1 2,4 1,7 3,6 2,1 2,0
Michelin Pilot Sport 4
 



2,1 1,9 2,0 2,9 1,9 2,0
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
 



2,2 1,7 2,3 3,1 1,9 2,0
4. Maxxis Victra Sport 5 VS5
2,2 2,0 2,2 2,8 2,4 2,0
5. Nexen N'Fera Sport
 


2,6 2,2 2,6 3,1 1,9 2,0
6. Sava Intensa UHP 2
 



2,7 1,8 2,7 3,1 1,6 2,0
7. Vredestein Ultrac Vorti
2,7 2,5 2,7 2,9 2,4 2,0
8. Falken Azenis FK510
 



2,9 2,9 2,4 3,0 2,0 2,0
9. Bridgestone Potenza S001
 



3,0 1,7 3,0 3,5 2,1 2,5
10. Kumho PS71
 


3,0 2,4 2,3 3,3 2,0 3,0
11. Nokian PowerProof
 



3,0 2,4 2,4 2,8 2,0 3,0
12. Pirelli PZero
 



3,0 1,3 1,8 2,9 2,7 3,0
13. Toyo Proxes Sport
 

3,0 2,0 2,8 2,9 2,0 3,0
14. Hankook K127 Ventus S1 Evo 3
 


3,1 2,0 3,1 3,4 1,8 2,5
15. Cooper Zeon CS-Sport
3,3 2,0 3,3 3,2 2,5 2,0
16. Rotalla RU01
3,6 2,9 3,6 2,8 1,6 2,0

zdroj: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/sommerreifen/225-40-r18/