Jako test levných alternativ, tak pojal ACE jeden z prvních letošních testů letních pneumatik. Nehledejte zde značky jako Continental, Michelin, Pirelli, Goodyear, Bridgestone a další již věhlasná jména. ACE si vybral 9 dezénů z nabídky středního a tzv. budget segmentu pneumatik v rozměru 215/55 R17. Podrobil je detailnímu testování dle různých disciplín. V testu se ukazuje, že i levné pneu dokáží držet krok nejen cenou, ale také slušným výkonem.
Jedničkou v testu a jediná pneu s hodnocením "velmi doporučeno" se stala pneumatika Maxxis Premitra HP5 s celkovým součtem bodů 154 z maximálně možných 190 bodů. Jako poslední skončil dezén ZV7 od méně známé značky Avon se 119 body. Druhé až páté místo jsou stále označené jako "doporučené". Pozor, šesté až osmé místo již ACE označil jako "podmíněně doporučené", viz. přehledná tabulka s kompletními výsledky testu níže. Mezi hlavní a stěžejní testované disciplíny patří test brzdné dráhy na mokru i suchu, jízda při aquaplaningu, handling při jízdě na slalomové trati a měření vnějšího hluku. Jako testovací vůz zvolili komisaři Audi Q2.
Prvního místa dosáhla zaslouženě pneu Maxxis Premitra HP5. Jedná se o nejlépe vyváženou pneumatiku z celého testu. Vedla si dobře jak na zkoušce brzdných drah (nejlepší na suchém povrchu), tak především dosáhla nejlepšího výkonu při aquaplaningu, který je u letních pneumatik zásadním faktorem výkonu v každém testu. Při zachování výborné ceny, která je oproti svým prémiovým konkurentům výrazně nižší, je tento plášť nejlepší volbou mezi tzv. "alternativními pneu".
Maxxis Premitra HP5 ukazuje, že je možné konkurovat pneumatikám z prémiového segmentu a dobrý výkon se neschovává jen za známou a dražší značkou.
Druhé místo vybojovala Sava Intensa UHP 2 a jde znát, že společnost Goodyear do ní otiskla své zkušenosti z vývoje technologických inovací. Za vítězem o pár bodů zaostává v testu brzdných drah, ale stejně výborně si vede při zkoušce aquaplaningu - perfektní přilnavost. Oproti vítězi testu má lepší výsledky v handlingu - držení a chování vozu při řízení včetně technicky náročných sekcích. Ani Intensa UHP2 nikterak nezaostává za prémiovými konkurenty a přináší velmi dobré výsledky.
Třetí stupínek obsadila Fulda SportControl 2, která také ukazuje slušné hodnoty pro zásadní disciplíny jako test brzdných drah a aquaplaning. Stejně jako Sava, tak i Fulda v aquaplaningu a v chování na suchém povrchu dosahuje úrovně prémiové pneumatiky. Fulda SportControl 2 je konstruována i pro sportovní vozy s výraznou středovou drážkou pro rychlý odvod vody při rychlé jízdě. Dobrá volba pro majitele osobních vozů střední a vyšší třídy s výborným poměrem výkon vs. cena.
Dezén | Vybrat e-shop | Hodnocení ACE |
Sucho
(60 b.) |
Mokro
(80 b.) |
Hluk
(30 b.) |
Spotřeba
(20 b.) |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Maxxis Premitra HP5 | 154 | 51 | 60 | 25 | 18 | ||
Sava Intensa UHP 2 | 146 | 47 | 56 | 25 | 18 | ||
Fulda SportControl 2 | 145 | 47 | 61 | 25 | 12 | ||
4. | Apollo Aspire XP | 136 | 45 | 51 | 25 | 15 | |
5. | Toyo Proxes Sport | 135 | 44 | 56 | 23 | 12 | |
6. | Kleber Dynaxer HP4 | 129 | 47 | 45 | 25 | 12 | |
7. | Firestone Roadhawk | 126 | 44 | 43 | 25 | 14 | |
8. | Hankook K125 Ventus Prime 3 | 122 | 47 | 36 | 26 | 13 | |
9. | Avon ZV7 | 119 | 41 | 41 | 24 | 13 |