Test zimních pneumatik 205/55 R16 Autoklub ČR 2020
30.10.2020
Jak si povedou zimní a celoroční modely v typických podmínkách tuzemské zimy?
Tuto otázku se rozhodli zodpovědět redaktoři Autoklubu České republiky.
Pro test pneu si tentokrát vybrali 15 dezénů v hojně používaném rozměru 205/55 R16.
Ten řidiči obouvají například na vozy Škoda Octavia, Škoda Superb či Volkswagen Passat.
V prvním díle velkého testu vám přinášíme přepis srovnání sedmi zimních modelů s referenční pneumatikou Goodyear UltraGrip 9+.
Její výkon v disciplínách komisaři stanovili jako standard vyjádřený indexem 100.
V hodnocení pak vidíte, jestli ostatní pneumatiky dosáhly lepších výsledků, nebo naopak na referenční Goodyear nestačily.
K testování zimních pneumatik komisaři Autoklubu ČR používají lety prověřenou metodiku.
Ta obsahuje 16 disciplín ve 3 hlavních kategoriích, které jsou mokro, sucho a sníh.
Během jízdy například měří podélnou ochranu proti aquaplaningu na 8 mm vody či valivý odpor, který ovlivňuje spotřebu paliva.
Průměrná známka z hlavních disciplín pak určuje konečné pořadí.
Za zmínku rozhodně stojí ekonomická pneu Debica Frigo HP 2, která společně s Michelinem obsadila druhé místo na sněhu.
V trakci je totiž překonal jen referenční Goodyear UltraGrip 9+ a v ovladatelnosti do zasněženého kopce dokonce Debica nenašla konkurenci.
Díky takovým výsledkům posbírala v kategorii sníh celkový index 99,4, což je společně s Michelin Alpin 6 druhý nejlepší výsledek celého testu.
Pro zajímavost velmi oblíbený Nokian WR SnowProof, který výrobce testuje za polárním kruhem, byl na sněhu až šestý.
A v konečném pořadí pak předposlední.
Dokázal totiž porazit pouze čínskou pneu Imperial, od které jsme ale takové umístění očekávali.
Rozměr pneu 205/55 R16 je vhodný například pro auta: Škoda Octavia, Superb | Ford Mondeo, Focus | Hyundai i30 | Citroën C4 | Volkswagen Passat, Sharan aj.
Absolutně nejkratší brzdění na suchu a mokru předvedla japonská pneu Bridgestone Blizzak LM005, která letos v testech přímo exceluje.
Stačí se podívat do tabulky s hodnocením z jednotlivých disciplín a uvidíte, jak obrovský náskok měl dezén před konkurenčními značkami.
Ty na něj stačily jen na sněhu, kde i tak "dojel" na krásném 3. místě.
Referenční pneumatika Goodyear UltraGrip 9+ předvádí v testu velmi slušný výkon, na který v konečném součtu stačil pouze japonský model Blizzak LM005.
Podle výsledků jen stěží najdete na sníh lepší obutí, než je právě americká značka.
V kategorii na mokru vyniká fantastickou ochranou proti aquaplaningu, na suchu zase nízkou spotřebou paliva, vysokým kilometrovým nájezdem a nejlepším komfortem při jízdě.
Takové pláště můžeme s klidným svědomím doporučit.
Bronzovou medaili z testu si s celkovým indexem 98,6 odnesla prémiová pneumatika Michelin Alpin 6.
Francouzský model vyniká velmi vyváženou jízdou za každých podmínek.
Na mokru brzdí hned za vítěznou Bridgestone nejlépe, v trakci na sněhu nemá konkurenci.
Pneumatiky Michelin již tradičně doporučujeme i díky unikátní technologii EverGrip.
S ubývající hloubkou dezénu se drážky rozšiřují, čímž si pneumatika uchová stejné jízdní vlastnosti po celou její životnost.
Autoklub České republiky patří co se týče testů pneumatik k velmi uznávaným organizacím na domácí půdě. Vděčí za to především kvalitní metrice hodnocení a trefnému výběru rozměrů, které patří v Česku k nejpoužívanějším.
Redaktoři Autoklubu ČR porovnali sedm celoročních pneumatik 215/60 R16. Pláště do každého počasí se totiž u řidičů, kteří jezdí převážně v nížinách a městech, stávají poslední dva roky čím dál populárnější.
I majitelé výkonných aut s rozdílnými rozměry pneu na nápravě musí v zimě jezdit. Auto Bild proto každoročně porovnává pláště v populárních velikostech 225/45 R18 a 245/40 R18.